Asyl - A szokás hatalma

 Az ifjú Beni gyanakodva nézett Khalifra, és igyekezett úgy tenni, mintha nem lenne tudatában, hogy mindenki őket figyeli. A karavánkísérők vezetője azonban olyan rezzenéstelenül állta a fürkésző pillantást, hogy az bármelyik hivatásos szerencsejátékosnak a becsületére vált volna.

- Szóval meg kell csókolnom egy szamarat?

- Egen. De nem egy szamarat, hanem Demirlát.

- Aki egy szamár.

- Ha így nézzük, igen. De ő a karaván kabalája. Ez a szokás. A biztonságos út és a jó szerencse érdekében az új fiúnak kell ezt megtennie. A csapatért.

A hadzsinak nem kellett körbenéznie, hogy lássa, hallótávon belül mindenki komolyan bólogatott. Tán még Demirla is.

- Szóval… a csapatért – morogta erőtlenül.

- Nna. Érted te ezt - vágta hátba Khalif, majd elővett egy kendőt a zsebéből. - Kösd be a szemed.

- Miért is? - támadt fel ismét Beni gyanakvása, de Khalif csak legyintett.

- Én például nem akarnám látni, ahogy megcsókolok egy szamarat. De nekem nem volt választási lehetőségem. Neked akarok segíteni, kölyök.

Beninek el kellett ismernie, hogy a másiknak igaza van, ezért elvette a kendőt és ügyetlenül bekötötte a szemét. Így viszont már nem láthatta, ahogy az adott jelre az egyik társa megfordítja Demirlát.

Megjegyzések

  1. Ez tetszik :)
    Beni neve cserélendő...
    A kötőjel nem gondolatjel ... a párbeszédet gondolatjellel jelezzük.

    VálaszTörlés
  2. Üdv!
    Ahogy már írtam - csak hogy itt is meglegyen - nagyon tetszik. Be fogom ezt a szokást mesélni :)

    Beni neve szerintem sem illik Ynevre, megbeszéltük - sajna a névgenerátor neveit is el kell bírálni - nem mintha a forrásként szolgáló regényekből és novellákból származók mind hibátlan volna, bár azért igyekeztem kigyomlálni az Ynevidegen neveket.

    Esetleg, de csak esetleg, mert hogy csak muszáj valamit belekötekedni, a "csapatért" kifejezés cserélésén elgondolkodnék, mert kicsit modernnek hat, ez a team work, meg csapat mindenhol (már hányok, amikor a marvellekben előjön, hogy összeszedünk egy csapatot... uncsi) eléggé IRL mai szagú. Megjegyzem, hirtelen nekem sem jutna eszembe jobb. De ettől még teljesen ehető a "lada".

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    :)) Ez óriási volt, nekem nagyon tetszett! feszes volt, jók a párbeszédek, minden működött benne.

    #Robi voltam.. volt egy régi blogregem, azt kaparta elő a google, így lettem inverzum.. még próbálok rájönni, hogy változtassam meg.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Zsömi -Taki-Áldás - Más szemszög